first day

idag började jag min första dag på nya jobbet :) alltid spännade att åka till ett nytt ställe och se hur allt fungerar. jag trivdes iallafall som fisken i vattnet där. jag tycker det är hur härligt som helst att jobba på ett gruppfamiljedaghem, en helt annan atmosfär än i ett vanligt daghem. mindre barn och förstås mera hemtrevligt eftersom det ofta är i vanliga lägenheter. vanliga daghem är också hemtrevliga men ändå inte på samma sätt. denna lägenhet där jag befann mig och ska befinna mig ända till sommmaren var nyrenoverad och supersnygg faktiskt. nästan så man skulle kunna bo där på rikitgt :P så jag kommer nog att trivas där både med min kollega och barnen :)

efter arbetsdagen var slut var jag och träffade en kompis och direkt efter det blev det att åka till jonnys föräldrar och äta lite mat. så nu kom vi hem bara en stund sedan till vår lilla kissemiss silla  som tyckte det var usligt att ha behövt varit ensam hemma hela dagen.


nu blir det att slöa på soffan någon timme och sedan sovdags efter en fullspäckad dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0