090909

dagens datum idag 090909 om någon ville veta det.

började dagen med att åka på lite ärenden. var till kela för att säga upp mitt studiestöd eftersom jag har bestämt att inte vara inskriven i skolan denna höst. lite onödigt att göra det för att få en kurs gjord. nå iallafall, var då till kela. måste än en gång förundras vilka egentliga hmm vilket ord ska man använda korkade människor som gör alla blanketter och papper. först är det som en hel värld av frågetecken då man ska fylla i ett papper för att få studiestöd och gnäll om vilka inkomstgränser boendeformer och alla möjliga saker. sedan då man ska säga upp studiestödet är det lika förvirrande. läste ändringsblanketten igår flera gånger och hittade inget om att avbryta studiestöd. idag gick jag dit och talade med en tant. hon hittade inget heller var man skulle fylla i så hon var tvungen att gå och fråga någon annan som svarade att vi skulle fylla i tilläggsuppgifterna att jag avbrytit studierna. suck. varför inte bara laga en enkel ruta att kryssa i om man avbrutit och sätta dit vilket datum?????!!!! man blir inte klok på allt konstigt.

sedan idag var jag och annika på promenad bland annat till en lekpark vi gick för att hitta. sedan satt vi här och slöade en stund och tog saftpaus. efter det tvättade jag golven och torkade damm, tvättade kläder och lagade mat. värsta hemmafrun :P nåneee ikväll har vi spelat spel igen :)

på något konstigt humör nu just, varken glad eller sur. känns tungt att försöka orka vara social ikväll. ska titta på idol nu då det äntligen kommer någonting att se på.


Kommentarer
Postat av: Malin

va ska du jier på lördas kvieldin? kommer du mie ti netti?

2009-09-10 @ 18:40:03
URL: http://malinlenajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0