oh my goood

lever jag? det känns inte så. är förstås hemma idag. hade som sagt lite feber igår! då vi gich och sova visade febermätaren 39,6 levde nog inte så mycket i denna välrld då. natten spenderades med att snyta sig, mäta feber ta en burana och antingen klä på sig kläder eller ta av sig beronde på för att inte frysa ihjäl eller svättas ihjäl. men så sov jag faktiskt också riktigt bra mellan alla dessa väckningar så kände mig till och med utvilad då jag vaknade kvart före 7 för att ringa och sjukanmäla mig till arbetet. som tur var behövde jag inte åka till sjukhuset idag för att få ett sjukintyg, de skulle fixa det bara genom att jag ringde dit, vilken tur för vet inte hur jag skulle ha orkat ta mig dit idag. har inte så speciellt  hög feber nu just men rinner ur näsan, lite sjuk hals och öronen känns väldigt konstiga, som de skulle vara igenstockade av någonting konstigt.

har man sådär passligt med feber, som jag har nu så man ändå orkar se på film eller något är det ju inget speciellt större problem att vara sjuk men sådär dålig som jag var igår vill jag inte vara på länge. mellan varven frysa så man skakar och tänderna gnisslar fast man har en t-skjorta, fleecetröja och en tjock stickad tröja och ligger under täcket är inte speciellt roligt. för att efter att ha tagit burana sedan svättas ihjäl men ändå börja frysa som sjutton direkt man tar bort något. USCH!

jonny var borta igårkväll, jag låg på soffan i mörker med varken tv eller annat på. helt tyst måste det vara märkte jag och bilden i tv rördes allt för fort för att hinna hänga med. känndes som man skulle spola en film och man inte hann följa med, så inget roligt att ens försöka.

kan lungt påstå a det inte är något vidare roligt  att pendla mellan 37,6 och 39,6 grader FLERA GÅNGER på ca 9 timmar

nu kommer lite frysattacker på nytt, vilket säkert betyder att febern stiger nu på nytt, ska klä på mig en tröja till nu och lägga på en film. hoppas ni alla andra får vara friska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0