hemma från stockholm

i onsdags begav vi oss då iväg söderut först och främst mot vasa. hämtade upp nalle från larsmo och annika från vörå. så satt vi på ABC ett bra tag och väntade på att bussen skulle komma. i bussen på väg ner till åbo hoppade många på så bussen var ungefär full då vi var framme i åbo. bussresan var väl ganska långtråkig som det oftast är i bussar, men tiden spenderades med att  tala, läsa, armbrytning och kort spelande. så till sist kom vi ner till åbo. båtfärden till stockholm betod av mat (gott men dyrt på båten) lite öldrickande och taxfreehandlande förstås.

vi kom då väldigt tidigt till stockholm på morgonen, rättare sagt 6.10 svensk tid. bussen tog oss till ett hotell ocg vi åt frukost, supergott. sedan inspekterade vi då stockholm och dess butiker hela dagen lång. jag hittade 2 längretoppar/ klänningar en vanlig topp 2 bälten och ett jeanspar. allt detta för en inte speciellt dyr peng alls :D skulle ALDRIG kunnat få alla dessa saker här för samma summa pengar, men så var ju ganska mycket på rea också. efter mycket gående det vill säga precis hela dagen var vi väldigt trötta då vi kom till båten igårkväll. jonny och jag sov också nästan inget alls natten före vi for och första natten på båten så vi hade totalt sömnbrist. efter mat och taxfree handlande blev det sängdags. jag skulle bra ha kunnat vara uppe hela natten för jag låg ändå vaken i sängen hela natten men de andra sov som stockar hela natten :)

nu är vi hemma, så skönt det också. det är tröttsamt att vara på resa. jonny sover nu och jag är väldigt trött också. jag har packat upp kläder och lite sånt och nu ska jag inte göra så mycket annat.

Kommentarer
Postat av: Malin

så e vort ingen "festarräjs" tå..?

2009-08-01 @ 11:31:06
URL: http://malinlenajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0