gårdagens promenad

det blev då att åka till lepplax igår med nalle och annka. först åkte vi via prisma för att handla lite grillmat sedan bar det iväg mot vår destination. först besökte vi då utsiktstornet, vilket planerade deran i början av sommaren. vi trodde att det skulle vara långt att gå men det var bara öite mer än en halv kilometer, men var nu så väldans varmt så det gjorde inte mycket att det var kort. detta är bilder därifrån.



efter det åkte vi till stranden. vi simmade och solade en stund tills pojkarna fick tråkigt. efter det åkte vi till jonnys föräldrar och grillade vår mat. gott med grillmat på sommaren. då vi kom hem kom annika och nalle ht för att titta på vår nya tv.

efteråt gick jag ut på en liten promenad. jag hörde något som prasslade i gräset på ett ställe så jag antog det var en katt, men efter några sekunders funderande vände jag för att titta vad det var då jag inte hade sett någon svans. det var en igelkott :D den tassade supersnabbt över vägen. trodde faktiskt inte att de kunde gå sådär snabbt. jag väntade tills den var över vägen så inte någon bil skulle komma och köra över den eftersom det nu kommer ganska mycket bilar på den vägen. efter några minuters promenad gick jag och tänkte på lite allt möjligt. då kom jag vid en häck med buskar och träd bakom. jag hörde på nytt något ljud. tänkte att det var kanske en katt men konstaterade fort att det var mycket större, kanske en hund??? men nej en större hund skulle nog springa snabbt ut, det där kom mera sakta. hjärtat nästan stannade då någon stor  mörk sak kom ut ur häcken ungefär 2 meter framför mig. det var nog bara nästan så att jag vände och sprang men gjorde det inte. det var inte så farligt som jag hade trott, det var två barn i lågstaieåldern som hade kamoflerade kläder på sig, med huvan över huvudet så man knappt såg ansiktet. de lekte tydligen någonting med någon mera person eftersom det hoppade in på gården bredvid några meter längre fram. ibland kan man nog bli vettskrämd.  :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0