intressant på dagis

denna vecka har jag som sagt jobbat på dagis. idag stängde jag vilket betydde att jag slutade 5, så tog det en lite stund att stänga alla dörrar och cykla hem så klockan var nästan halv 6 då jag var hemma. skönt var det att få sova länge eftersom jag började 10 för jag är ingen morgonmänniska men nog är det ändå bättre att t.ex. öppna dahis 7 och då få sluta tidigt än att behöva vara sådär länge som idag.tycker synd om min sötis som måste vara ända till 6 ikväll, usch va tungt.

nåjååå intressanta samtal kan också ibland förekomma på dagis som t.ex. igår. på dagis vet man aldrig vad man kan få för frågor att svara på :D igår talade jag då med en 5årig flicka. flickan började vid matbordet med att fråga
Är du en mamma?
Nepp det är jag inte.
Varför är du inte det?
Därför att jag inte har något barn.
Har du en mamma då?
Jo det har jag nog precis som du.

så var det för det tillfället bra med det, men i wessakön kom ämnet upp på nytt.
När ska du få en bebis?
Jag vet inte, säkert någon gång.
Men när ska du få en?
Då jag blir äldre och vill ha en bebis.
Men vill du inte ha en bebis nu då?
Nepp, för jag vill inte ha någon bebis ännu. och så växer de så snabbt så plötsligt är de inte bebisar längre utan lika stora som du.
Ahaaa, nå först måste du bli tjock för det måste man bli för att man ska få en bebis.
Nåjooo det stämmer att man blir lite tjockare.
Och så måste man ju ha någon man är kär i också.
Jo det måste man också.
Men då har jag tur för jag är redan kär i Oskar så jag behöver inte leta mera. Fast skulle jag nu ändra mig skulle jag fara runt finland och hitta en annan att bli kär i.

nå nu är det fredag :)  imorgon ska jag kanke in till stan med en Joann för det är marknad så måste väl och titta en sväng då det nu händer något. ikvälll vet jag inte vad som händer, slöar nu bara på än så länge. sitter som bäst och smaskar på en DNA godis, gott :D är så supersnål på godis ikväll och det finns inget. skulle behöva åka och köpa men det har jag inte lust med.

ha en trevlig fredagkväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0