hemma på arbetet

jag bara sååå tycker om detta daghem jag vikarierar på nu :) har ju varit där förr och jag trivs så på det stället, det känns inte som man skulle åka till ett arbete utan mer som ett hem. kan ju bero på att det egentligen är ett gruppfamiljedaghem och i ett äldre hus, inte i ett såkallt traditionellt daghem. de andra ställen jag varit på har nog ocks varit bra men det är en helt annan sak då det finns många avdelningar, större barngrupper och själva innehållet på dagen lite annorlunda. Efter att nu senaste tiden varit i en barngrupp där det var ca 17-20 barn varje dag (23 inskrivna) och att nu idag komma till en barngrupp med 6 barn eftersom många var sjuka (sådär totalt är de normalt 12 inskrivna där) måste jag säga att det var så skönt att komma till ett ställe där man kände alla barnen och att det dessutom var väldigt lugnt förstås :) nog måste man ju ändå påstå att barnen måste ju ändå må lite bättre i små grupper. jag menar man hinner ju faktiskt se, höra, leka, prata och allt vad det innebär att arbeta på dagis och man hinner göra det med alla barn.

efter att jag kom hem idag var jag ut med kissekatten i den sköna solen :) det var ju så varmt så var ute ganska länge. pratade med en massa människor som bor här i huset, bara att påstå att kissekatter (och hundar) lockar till sig människor :)

      

sillakissen tycker om att hoppa i skogen och jag med såklart mina solglasögon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0